Zarezervujte si hovor

Edit Template

Vampyr

Vampyr

Vampyr
Na rýchlo napísaný názor.


Na hru Vampyr sme už všetci dlho čakali ako konečne nový titul o upíroch. Je to už predsa približne 16 rokov čo vyšla kultová hra Vampire: The Masquerade – Bloodlines a ako si Vampyr viedol oproti kultovej klasike?
S nostalgiov v srdci by väčšina čo poznala Bloodlines a vyrastala na nej, by povedala, že nie moc dobre. Má obrovský svet, ktorý bol prepracovaný mimo hier a hry z neho len ťažia. Príbeh bol nasiaknutí atmosférou a plnenie úloh bolo väčšinou zábavné a hlavne herné mechaniky fungovali prijateľne.

Takže toto v hre Vampyr nenájdeme?  
Nájdeme, ale je to taký menší bráško Bloodlines.

Hra Vampyr ma neuveriteľné prepracovaný príbeh, ktorý vás okamžite vtiahne do hry a vy musíte to dočítať ako úžasnú knihu. Každá jedna postava, pokiaľ nebola vygenerovaná len aby ste ju zabili má meno a príbeh. Ten môžete spoznať a pred vami sa otvorí príbeh mesta s jeho všetkými maličkými drobnosťami. To je nosným pilierom tejto hry.

Čo už je problém, tak to je atmosféra príbehu. Na uliciach sa sústavne obnovujú nepriatelia aj keď ste ich pred pár sekundami zabili a tak ich hlava nehlava umlátite zas. Nik si nevšimne desiatky mŕtvych, nik to nebude riešiť, aj keby ste tam boli niekoľko hodín a zabili toľko ľudí čo nemá celá krajina, pokiaľ sa nič nestane postavám čo majú mená. To je však už otázka herných mechanik.
Náš hipster v hlavne úlohe môže zabiť ľubovoľnú postavu, ale ak to urobí, tak na meste sa to odzrkadli, ale postavy medzi na seba navzájom vplývajú a naštrbenie jemnej harmónie môže zmeniť chaos, ktorý aj vám skomplikuje život. Bohužiaľ aj keby ste boli dobrý upír a nikoho by ste nechceli, ľudia budú umierať ak ich ako pán doktor nebudete liečiť a všetko pôjde podľa rovnakého scenára ako by ste ich zabíjali.
Síce je tu možnosť nikoho nezabiť, ale je to len ako myšlienka na papieri, lebo príšery sú silnejšie s postupom v príbehu a ak chcete zmocnieť aby ste to prežili, potrebuje krv a kto má krv? Navyše nielenže budete pán zlý upír a zabijete celé mesto len tak a budete čakať na bosa, ale zkusenosti dostanete podľa toho aký je silný charakter postavy, čo značí koľko o nej viete a od toho ako je zdravá. Takže tak či onak budete musieť všetkých liečiť ako váš pokrm bol ako tak výdatný.
Toto všetko znie vážne dobre, ale ako funguje to liečenie?
Bež tam a prines toto a pritom TAM je celá herná mapa, takže to až tak moc nie je zábava.
Rovnako aj spoznanie postavy čo má meno vie byť niekedy frustrujúce, lebo z možnosti pre konverzáciu neviete čo chce váš upír povedať a aj keď v dobrom svedomí zaklinete chcem vám pomôcť, tak nakoniec zistíte, že považuje za pomoc podpáliť váš dom ako najlepšiu možnú pomoc. Takto zlé to v hre nie je, ale dosť vám vedia odpovede skaziť deň a to aký charakter chcete dať upírskemu hipsterovi je hneď fuč a atmosféra v ťahu.

Herné mechaniky sú proste len aby tam boli a hlavný je príbeh o čom svedčí aj fakt, že vždy keď umriete sú protivníci o niečo slabší aby ste boli schopný hru prejsť a nebola väčšia frustrácia, že ste sa niekde zasekli. Takže keď nebudete vedieť dať nejakých nepriateľov a veľa krát umriete až vám to následne ide, tak nie, nezlepšili ste sa, len hra znížila látku pre vás.
Preto dokonči hru nie je žiadna výzva, len otázka trpezlivosti.

A príbeh je vlastne detektívka, ktorá sa našťastie rieši na uzavretých mapách, ktoré sa vám postupne sprístupňujú a tým pádom hľadať veci na menšej oblasti je omnoho lepšie a aj postavy ktoré niečo vedia o tom čo potrebujete ľahšie nájdete, keďže hľadáte len v tom  k čomu máte prístup a nemusíte prehľadať obrovské územie.


Z toho čo tu bolo uvedené znie ako by hra nebola moc dobrá a čo sa týka herných mechanik má svoje problémy, ale zároveň vás núti sa rozhodovať a mať ťažké morálne voľby kde budete ľutovať každé jedno rozhodnutie a bude vás bolieť váš neživot.
Od prvého momentu je to trpká balada a vy ju budete túžiť vypiť až do dna.
Táto hra sa nehrá preto ako je úžasne hrateľná, ale preto čo vo vás vyvolá príbeh a ten vám povie dobro a zlo neexistuje, ani jednu z tých možnosti ty nemáš a každý vzdor z vašej strany bude bolieť.


Dark

All Posts

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Portál Príbeh

Milujeme príbehy

Sleduj

Most Recent Posts

  • All Post
  • Autor
  • Časopisy
  • Články
  • Filmy
  • Knihy
  • Novinky
  • Oznámenia
  • Podujatia
  • Poviedky
  • Recenzie
  • Rozhovor
  • Súťaž
  • Uncategorized
  • Vydavateľstva
    •   Back
    • Knihy
    • Hry
    • Filmy
    • Anime
    • Seriály
    • Audioknihy
    • Jiří Kulhánek
    • Krátke knižné recenzie
    •   Back
    • Knihy
    • Filmy
    • Anime
    •   Back
    • Literárna Výzva
    • Cena Príbehu
    • Zánik
    • Zánik: Január
    • Zánik: Február
    • Zánik: Marec
    • Zánik: Apríl
    •   Back
    • Temný svet- Hra bohov
    • Príbehovka
    • workshop
    • Festivaly a Cony
    • Vystavy a sutaze
    • Frakcie
    • Hry Bohov: príbehy
    •   Back
    • Vydavateľstvo Hydra
    • Vydavateľstvo Príbeh
    • Vydavateľstvo Venupress
    • Golden Dog
    • Vydavateľstvo Golden Dog
    •   Back
    • Hry
    • True crime
    • PC hry
    • Stolové hry
    •   Back
    • Frakcie
    • Hry Bohov: príbehy
    •   Back
    • Jiří Kulhánek
    • Krátke knižné recenzie
    •   Back
    • Prekliata zbierka
    • Pahltné
    • Trinásť balád pre Lucifera
    •   Back
    • PC hry
    • Stolové hry
    •   Back
    • Premiéry

Category

O nás

O nás

Team

Pridaj sa k nám

Podporiť nás

Spolupráce

Partneri

Autori

Vydavatelia

Spolky

Organizácie

Projekty

Portál

Literárna súťaž

© 2023 vytvorené Príbeh