Legendy a latéčka

Legendy a latéčka

Barbarská orkyňa Viv je už unavená dlhými rokmi neustálych bojov a vandrovania. Naposledy teda zasekne meč do lebky nepriateľa a vydá sa v ústrety novému osudu. Zabudnutá legenda, istý bájny artefakt a dávka nádeje ju zavedú do ulíc mesta Thune, kde si chce otvoriť prvú kaviareň, hoci tu o káve doteraz nikto nepočul. Jej sny o novom živote, v ktorom bude namiesto smrteľných rán rozdávať šálky s lahodným nápojom, sú však značne neisté. Viv sa musí vysporiadať s radom prekážok ako zo strany svojich starých známych, tak aj nekalých živlov samotného mesta. Aby uskutočnila svoje plány a vybudovala podnik, ktorý sa v meste udrží, musí si Viv získať nových priateľov a naučiť sa riešiť problémy inak ako mečom.

Legends & Lattes
Title: Legends & Lattes
ISBN: 9788024289458
Page Count: 328
Format: E-book

Knihu som mala možnosť prečítať v spoločnom čítaní s Baškou. Vyberala som ju z toho dôvodu, že som potrebovala oddychovku, ktorá by mala jednoduchý a ľahko napísaný dej. Niekedy sa žiada do rúk zobrať knihu, nad ktorou nemusím premýšľať. Prečítať ju počas jedného alebo dvoch večerov a následne ju odložiť. Možno táto kniha nebude patriť k tým, po ktorých opakovane siahnem, ale splnila všetko, čo som pre ňu vyžadovala.

Príbeh začína, keď sa hlavná postava, orkyňa s menom Viv, zmocní čarovného predmetu, ktorý má priniesť šťastie. Ukončuje doterajší život, ktorý bol plný násilia, zbraní, bitiek, a vydáva sa hľadať miesto, kde by si mohla vybudovať kaviareň. Práve tá sa stáva jej srdcovou záležitosťou. Viv sa nachdáza v meste Thune, v ktorom obyvatelia pojem “káva” ani len nepoznajú. Za pomoci nových priateľov sa púšťa do premeny svojho života od základov. Násilie vymieňa za rozvoniavajúcu kávu a chutné pečivo. Počas deja môžeme sledovať prerábanie starého priestoru na modernú kaviareň. Ako som už vyššie spomínala, hľadala som knihu s jednoduchým dejom.

Čo sa týka romantickej linky, ktorá sa v knihe nachádzala, páčilo sa mi, že bola len okrajovým prikrášlením. Nejedná sa o knihu, ktorá by bola od základu vybudovaná na romantike, na nikdy nehynúcej láske alebo podobne. Zoznamovanie dvoch hlavných hrdiniek bolo plynuté, nebolo uponáhľané a naozaj milé. Hlavná postava Viv bola podľa môjho názoru veľmi zaujímavo opísaná. Aj napriek tomu, že sa jednalo o orkyňu, nebola vykreslená ako násilná, hrubá sila, ale naopak. Bolo ukázané, že je láskavá k svojim priateľom, zraniteľná a chce, aby všetko fungovalo. Čo sa týka postáv, musím povedať, že moju pozornosť si získal Krisák. Aj keď takmer nič neprehovoril, jeho charakter ma bavil zo všetkých najviac. Predstava hovoriaceho potkana, ktorý je dokonalým pekárom, ma vždy rozosmiala. Nevadilo by mi, ak by autor napísal knihu s ním ako s hlavnou postavou. Viem, že by som po nej okamžite siahla!

V knihe mi možno trochu zaškrípalo zubami, keď sa všetko dialo plynulo, hladko, takmer bez jediného problému. Zdalo by sa, ako keby vybudovanie kaviarne v meste, kde ľudia ani kávu nepoznajú, je tá najjednoduchšia vec, aká sa dá urobiť. Chýbalo mi trochu viac komplikácií, ktoré sa môžu stať pri otvorení nového podniku. Hlavne v prípade, ak sa rozhodne otvoriť podnik niekto, kto s podobnými vecami nemá žiadne skúsenosti. Ale zjavne bolo zámerom autora napísať knihu, ktorá v sebe nenesie takmer žiadne komplikácie.

Ak hľadáte niečo oddychové, pri čom nemusíte namáhať mozgové bunky, kniha by sa vám mohla páčiť. Ľahké fantasy, jednoduchý dej, jednoduché postavy, príjemný štýl autora. Recenziu od Bašky si môžete prečítať tu.