3.5
    3.8
Diablo
Title: Diablo
ISBN: 978-80-8214-145-3
Page Count: 367

Vivian je dcérou mafiánskeho bosa a celý život bola strážená a pod otcovým dozorom. Podarí sa jej ho presvedčiť, aby jej dovolil študovať prezenčne na vysokej škole. Tam sa hneď stretáva s Mateom, prezývaným Diablo, drsným synom šéfa motorkárskeho gangu, za ktorým šalia baby a chalani sa mu zdiaľky vyhýbajú. Spojí ich spoločný projekt – Mateo má svoje predstavy o tom, ako bude ich spolupráca fungovať, a Vivian si bude musieť nájsť svoju cestu, ako úspešne študovať a zachovať si svoju slobodu. Odolať Diablovi však nebude jednoduché, ani keď sa medzi nich začnú pliesť ich rodiny.

Dobre, vyjasnime si na úvod jednu vec: knižná erotika nie je môj preferovaný žáner, pretože sa pri jej čítaní cítim ako Sheldon Cooper. Priveľa kníh skĺzne do lacného porna, v ktorom je dej nemilosrdne odsotený nabok, postavy skĺznu do hlbín idiotizmu rýchlosťou voľného pádu a logika radšej po prvých stranách s vreskotom (nie tým) utečie. Nestačí, keď mi nejaká autorka povie: „Hrdina je sexy, lebo je to zlý bad guy, vyzerá dobre a má na bruchu tehly ako z hornbachovského výpredaja.“ Na to poviem len: „Ale no tak.“ Ak ma chce autorka dostať, musí písať chytro; jej hrdina musí mať vrstvy a charizmu, no musí ich dokázať. A všetko musí logicky sedieť. Preto mi tento žáner nesadne – asi naň rozmýšľam príliš pragmaticky. Moje hodnotenia teda závisia od toho, ako veľmi sa mi podarí potlačiť vnútorného Sheldona.

Z náhleho popudu som sa rozhodla zúčastniť sa štafety na knihu Diablo. Povedala som si, že potrebujem pauzu od fantastiky a toto by mi mohlo pomôcť trochu si zresetovať hlavu. Pri knihe tohto typu je dôležité moje momentálne rozpoloženie a nálada – kniha mi celkom sadla do noty, pretože som ju prečítala na jeden raz. Otvorila som ju pred polnocou a dočítala o tretej ráno. Autorka Michaela Brnková má príjemný štýl, pri ktorom stránky rýchlo ubúdajú. V knihe sa stále niečo deje, takže sa nudiť nebudete. Príbeh sa netočí len okolo zťahu Vivian a Matea; nazrieme do ich rodín a zjaví sa aj pár ich priateľov/známych.

Čo sa postáv týka, Vivian bola na daný typ postavy celkom ok. Nevytvorila som si k nej extra vrúcny vzťah (na môj vkus sebou nechala až príliš mávať, lebo nič iné nepoznala), ale ani mi tam neprekážala. V porovnaní s takou Emiliou z Království hříšnych bola Viv až skvelá. Hoci nebola pripravená na samostatný život, aspoň som ju dokázala chápať. Mateo/Diablo mi naopak nesadol ani trochu a ak by z knihy zmizol, vôbec by mi nechýbal. Tváril sa, aký je strašný frajer a drsniak a motorkár a pán zlý a neviem čo ešte, ale bol to len rozmaznaný tvrdohlavý chlapec, ktorému vôbec neprišlo divné, že v prístupe k ženám začína kopírovať svojho otca. Vivian si vôbec nevážil a nerešpektoval ju ani ako ženu, ani ako človeka, ktorého názory by mu mali byť rovnocenné. Na tento mužský typ mám alergiu všeobecne. Škoda, že bol ich vzťah tak strašne hŕŕŕ. Chýbalo mi poriadne oťukávanie sa a trochu pomalší „burn“, pri ktorom by som naňho možno zmenila názor, ale ak máte radšej dynamickejšie príbehy než „slow burn“, toto by vám mohlo sadnúť. Viac ako ústredná dvojica ma zaujal Vivianin brat a scény, ktoré sa ho dotýkali. O ňom by som si prečítala samostatný príbeh, ak by ho autorka napísala. Zdalo sa, že mal viac vrstiev ako priehľadný Mateo.

Keďže sa mi pri čítaní podarilo Sheldona úspešne knokautovať na pár hodín, nebudem sa pristavovať pri niektorých logických zádrheľoch a protirečeniach. Áno, boli tam, áno, možno sa dali vychytať, neviem; áno, postavy mali viacej komunikovať a snažiť sa nájsť k sebe cestu inak ako len sexom. No ako som napísala, tentoraz som to odignorovala a zviezla sa na vlne oddychového čítania. Občas sa v knihe zjavila veľmi dobrá sarkastická poznámka a ja som len ľutovala, že ich tam autorka nedala viac. Jej štýl zaváňal tým druhom humoru, ktorý by mi asi vyhovoval. Takže ak by autorka v budúcnosti zvažovala trochu sarkastickejší štýl, má moju podporu a vravím: „Smelo do toho.“

A čo teda s finálnym hodnotením? Čísielko ste si isto všimli na vyrchole stránky a ja pre poriadok zdôrazním, že ide o pútavú ženskú knihu, pri ktorej si môžete dobre oddýchnuť. Nie je to to najlepšie, čo som v rámci žánra čítala, ale zabavila som sa na pár hodín – kým je Sheldon ticho, poviem, že to bol slušný nadpriemer. Fanynky žánru budú hodnotiť asi lepšie. Ak chcete príbeh šmrncnutý erotikou, tak skúste. Najlepšie je spraviť si vždy vlastný názor.

Tipy pre štipľavú romantiku:
Love, Theoretically je príbeh pre každú romantičku
Štvrté krídlo sa vezie na hypovej tsunami