Zarezervujte si hovor

Edit Template

Karak

Karak

Karak

Karak je jednoduchá a lacná hra pre 2-6 hráčov, ktorú by ste mali bez problémov dohrať do hodiny, a narozdiel od väčšiny iných hier so zvyšovaním počtu hráčov sa herná doba skracuje vďaka jej herným mechanikám, o tých však neskôr.

Za cenu približne 25€ ponúkne skutočne toho veľa, vďaka čomu nie je problém si ju zamilovať. Hra neobsahuje plastové modely, ako sme zvyknutí, ale kvalitné kartónové komponenty.

V tejto rodinnej párty sa chopíte role jedného z hrdinov, kde ku každému z hrdinov autori napísali krátky príbeh, ale pre hru samotnú ho nie je nutné poznať. A každý v tom príbehu má za cieľ zabiť draka a získať dračí drahokam.

A ako to vyzerá v samotnej hre? Hráči si nemôžu priamo škodiť a ani pomáhať. Proste každý hrá sám za seba a nestará sa o druhých. (Ale samozrejme vždy sa dá nájsť spôsob, ako znepríjemniť hru spoluhráčom, keď sa moc chce).

Hru hráte tak, že si ťaháte malé štvorčekové dielce mapy a prikladáte ich tam, kde stojí vaša postava, a jeden dielik predstavuje jeden bod pohybu a celkom ich máte štyri. To robíte, až kým nenarazíte na miestnosť, a tam už musíte bojovať. Teraz pre zmenu budete žrebovať príšeru, čo vás zraní, alebo dostanete odmenu.

Systém boja je taký jednoduchý, že viac to už ani nejde. Hodíte si dvomi kockami a ak hodíte väčšie číslo, ako mala príšera na žetóne, tak ste vyhrali a na druhej strane žetónu príšery bude nejaký predmet, ktorý vám v hre pomôže. Najčastejšie nejaká zbraň, kde číslo pri nej predstavuje, koľko si k hodu kockami môžete pripočítať. A ak ste nevyhrali, prídete o jeden život, a keď prídete o všetky, neumierate, ale v budúcom ťahu sa môžete len prebrať z bezvedomia.

Niektoré dielce mali majú liečivu studňu, ktorá vás uzdraví, niektoré zas portály. Takže je dosť toho čo objavovať, ale zas nie toľko aby ste mali v tom chaos.

Hra končí zabitím draka a získania jeho drahokamu, ale ten, čo zabije draka, hru nemusí nutne vyhrať. Vyhrá ju ten, kto našiel najviac truhlíc pokladov, a preto sa často stáva, že hrdina, ktorý by aj draka dokázal zabiť, to neurobí, lebo je chudobný ako kostolná myš a prehral by, a ten, čo je bohatý ako strýko Držgroš, nemá šancu v boji s drakom. Ale hra je nastavená tak, že je dosť predmetov na vybavenie ako tak všetkých postáv, a preto by sa skôr či neskôr aj iná postava vypracovala na zabíjača drakov; a tam, kde sú kocky, tam vždy treba hlavne šťastie.

Takže najlepšia stratégia je nahrabať si čo najviac pokladu pre seba, lebo nik vám nepôjde potom zabiť draka, aby ste si mohli pokojne zobrať poklad domov, kým nemá viac ako vy; a ak náhodou by niekto bol nakrátko silnejší, neukončí vám hru, keď vám to nevyhovuje, ale vám to dáva možnosť lepšie rozvinúť hrdinu. Však zas nečakajte príliš dlho, aby vás nepredbehli súperi.
Aj drak sa losuje ako bežná príšera a ak máte smolu, vie vám prejsť cez rozum tým, že sa vám schová, a nebudete ho môť zabiť, kým nebudú rozdiely také nepatrné, že sa rozbehnete na draka a zrazu iný hrdina nájde poklad a vy už nemôžete tú jaštericu zabiť, ale musíte ísť hľadať poklady do temných zákutí.
Hra vie priniesť veľa podobných uspokojivých zážitkov, ak ste na strane, ktorej to hralo vhod a vyhrala vďaka tomu.
Na záver prezradíme, že každý hrdina sa hrá úplne inak a má dve jednoduché schopnosti, ktoré robia hru zábavnou a umožňujú jednoduché stratégie.
A tam je hlavne škodenie v hre, kde pri porazení jedného druhu príšer môžete zakázať využívať schopnosti hrdinovi. Vždy v jednu dobu môže mať túto kliatbu na sebe len jeden hrdina a vzhľadom na to, že kliatby sa dá ľahko zbaviť pri hocktorej liečivej fontáne, tak tento prvok sa nedá brať ako nejaký útočný počin, ale vždy to poteší…


Hra Karak je jednoducho veľmi dobrá hra od českých tvorcov s jednoduchými pravidlami, kde máte pocit, že hráte hrdinu, pri ktorom cítite, ako sa zlepšuje, a nemáte strach, že by umrel.
Hra je primerane dlhá a za večer si ju stihnete zahrať v pohode aj trikrát.
Bez priameho škodenia iným hráčom, ak keď niekedy mne došlo ako dosť priame.
Hra zaberie pri hraní dosť miesta, ale nie toľko, aby sa nezmestila na bežný stôl, za ktorým sa najedia štyria ľudia. A ak sa viete uskromniť, tam, kde sa zmestia dve veľké pizze, sa vie tesne vtlačiť aj Karak.

Preto hre dávame hodnotenie 10/10


Dark

All Posts

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Portál Príbeh

Milujeme príbehy

Sleduj

Most Recent Posts

  • All Post
  • Autor
  • Časopisy
  • Články
  • Filmy
  • Knihy
  • Novinky
  • Oznámenia
  • Podujatia
  • Poviedky
  • Recenzie
  • Rozhovor
  • Súťaž
  • Uncategorized
  • Vydavateľstva
    •   Back
    • Knihy
    • Filmy
    • Anime
    •   Back
    • Knihy
    • Hry
    • Filmy
    • Anime
    • Seriály
    • Audioknihy
    • Jiří Kulhánek
    • Krátke knižné recenzie
    •   Back
    • Literárna Výzva
    • Cena Príbehu
    • Zánik
    • Zánik: Január
    • Zánik: Február
    • Zánik: Marec
    • Zánik: Apríl
    •   Back
    • Temný svet- Hra bohov
    • Príbehovka
    • workshop
    • Festivaly a Cony
    • Vystavy a sutaze
    • Frakcie
    • Hry Bohov: príbehy
    •   Back
    • Vydavateľstvo Hydra
    • Vydavateľstvo Príbeh
    • Vydavateľstvo Venupress
    • Golden Dog
    • Vydavateľstvo Golden Dog
    •   Back
    • Hry
    • True crime
    • PC hry
    • Stolové hry
    •   Back
    • Frakcie
    • Hry Bohov: príbehy
    •   Back
    • Jiří Kulhánek
    • Krátke knižné recenzie
    •   Back
    • Prekliata zbierka
    • Pahltné
    • Trinásť balád pre Lucifera
    •   Back
    • PC hry
    • Stolové hry
    •   Back
    • Premiéry

Category

O nás

O nás

Team

Pridaj sa k nám

Podporiť nás

Spolupráce

Partneri

Autori

Vydavatelia

Spolky

Organizácie

Projekty

Portál

Literárna súťaž

© 2023 vytvorené Príbeh