Zarezervujte si hovor

Edit Template

Cyberpanku 2077 ublížilo Hype

Cyberpanku 2077 ublížilo Hype

Tejto hre uškodilo maximálne hype, čo sa týka reputácie, ale čo sa týka marketingu, tak by nikdy nedosiahli taký predaj, aj keby to bolo 1000x lepšie ako s hype.

Hate je vždy a čím viac sa predá kusov, tým bude aj väčší podiel haterov. Ak by sme povedali, že ich je vždy aspoň 10%, tak pri 100 predaných je to 10 ľudí; pri 1000 by to bolo 100 a pri 13 miliónoch?

Zaregistroval som, že niečo pôjde von, ale viac nič, keďže vychádza toho veľa a nemal som čas sledovať každú pripomienku.

Prvá recenzia, ktorá ma oslovila a ktorú som bral skôr ako subjektívne hodnotenie, bola na Indiánovi. To, že som ju vnímal ako subjektívnu, ma držalo pevne na zemi, ale presvedčila ma ju kúpiť.

Cena… Dnes všetky hry už stoja podobne a s DLC aj viac; vlastním 460 hier a väčšinou ku každej si kúpim aj DLC, čo znamená, že som všetko nemohol zahrať, ani keby som chcel.

Kúpil som zarovno aj Immortals Fenyx Rising, ktorý má rovnakú cenovku a ešte som ho ani nezapol.

Vedel som, že je nejaké veľké hype, ale nevedel, k čomu, a čakal som, že väčšina bude sklamaných, ako je to vždy.
Však ako nepoškvrnený papier som si hru zapol a hneď vypadol zvuk – titulky šli, ale bez zvuku. Textúry sa načítali s veľkým oneskorením alebo vôbec, veci nešli zodvihnúť, tutoriál mi párkrát bugol, že nešlo heckovanie. Musel som ísť na internet, ale tam ešte neboli návody, a s kamarátmi som musel preberať, ako to robili oni, kde oni to prekročili. 😀 Ale tak nejak neustálym opakovaním to šlo.
Ale nakoniec som to vzdal a počkal som si, až príde nejaký patch, aby ma pre nejakú chybu nezaseklo v hre a nebudem vedieť, ako moc dozadu to mám načítať.

Môj druhý pokus, kde som to rozohral, som mal stabilné FPS 60 a nestretol som sa s prepadmi. Grafické chyby, ako som mal predtým, zmizli a povedal som, že dobrá práca. Nejaké ďalšie som si všimol až na vyšších lvl, kde hrávam 30-ročné hry, a tak by grafika musela byť extrémne zlá, aby som to začal riešiť.

Samozrejme, bugov som tam našiel extrémne veľa, až som si spomenul na časy Skyrimu, kde sme súťažili, kto nájde viac chýb. Proste Bethesda…. Ale Skyrim mám rád, aj keď aj jemu sa dá extrémne čo vytknúť.
Čiže za mňa som si povedal – to bude patchov, a nebolo by to nič, čo by som už nepoznal inde.
Nemal som nejaké šialené očakávania.

Ale teraz ku hrateľnosti. Najlepšie prirovnanie by bolo Diablo 3, čo moje prvé dojmy. Dostal som niečo iné, ako som čakal, a nie je to zlé. Čakal som plnokrvné RPG, a dostal som akčnú adventúru, ktorá je dynamickejšia. Neskôr som sa dozvedel, že viackrát bolo spomenuté, že to nie je RPG, ale má to len prvky RPG a už je to akčná adventúra.

Ale bez ohľadu na terminológiu som si hru užil. Hra je akčná a boj šiel z môjho pohľadu do popredia, a preto mu ustúpil príbeh. Preto je tu viac akčných vecí ako napríklad prehlbovania vzťahov s inými dôležitými postavami. Preto veľká časť úloh je „bojových“, kde je jedno, aké je zadanie, a ide o misiu.
V takomto koncepte je logické, že príbeh bude krátky a misie budú na seba nadväzovať, čo značí, že nemôžete výrazne ovplyvniť príbeh, len splniť misiu. Keby tomu tak nebolo, hra by začala byť komplikovaná a morálne rozhodnutia by vás viac nútili proste niečo neurobiť, aby to malo nejaký väčší dopad. Jedná sa teda o bojový príbeh z bodu A do bodu B. Nie je 5 začiatkov, 10 ciest a 30 koncov, ale len jedna cesta, ktorou sa musíte presekať.


To neznamená, že je to zlé. Je veľa dobrých hier, čo je takto spracovaných, a sú populárnejšie ako hry s rozpracovanejším príbehom. Nemôžem to hodnotiť ako zápor hry len preto, že sa mi to nepáči. Hra je tak navrhnutá a je to taký žáner. To akoby som šiel nadávať na LoLko, lebo nemám rád moba hry. Nuž ale vo svojej kategórii hier je vážne dobrá.

A aby sme si toto vyjasnili, tak hru som si užil a pozrel som sa ňu objektívne, kde na základe prvkov RPG by som povedal, že máte bojovníka, mága, lupiča a podobné povolania. Ako v každej inej hre, vyvážiť povolania je problém a niektoré je silnejšie a niektoré je slabšie.
Bohužiaľ aj tu niektoré herné mechaniky nenastavili dobre. Niektoré stromy schopností by bolo treba prerobiť, a niektoré sú zas dosť dobré.
Na základe toho, čo chcem hrať, hra vie byť dosť dobrá, ale stále je ohraničená a je čo zlepšovať.

V tomto stave hra sa radí medzi tie lepšie a je dobrá a k dokonalosti jej niečo chýba. Sú tam objektívne nedostatky.
Chyby v hrateľnosti, ktoré ak by ostali tak, ako sú, tak by to nemohlo byť hodnotené ako 100% hra.
Momentálne nevieme, čo sa opraví a čo nie. Preto sa hodnotí aj momentálny stav hry.
Podobne aj u Zaklínača 1-2-3 sa hry stali legendami preto, že na nich pracovali ďalej. Ale hru hráme teraz a nie o rok. Človek si ju kúpil teraz a nie o rok.

Ale to z hry zas nutne nerobí odpad, ak niekto povie, že to nie je 100% a že niečo nie je v top v stave.
Mnohokrát mnohí tvrdia, že ide o super hru, ale mohol by byť dlhší príbeh, šoféri by mohli vedieť jazdiť…
Ale to, že niekto prizná objektívne nedostatky, neznačí, že aicky sa mu hra nepáči.
To, že sa mu hra nepáči na 100% a niečo jej vytkne, že mu leží v žalúdku.

Problém je hystéria, ktorá vznikla, a ľudia, ktorí sa nechali nachytať na hype. Sú vnútorne sklamaní, znechutení hrou, nechcú počuť, že niečo nie je dobré, lebo sa trápia, a preto útočia na každého, kto povie, že niečo v hre nejde.

“Ach, tá hra mi vždy padne pri tej úlohe….”
“Ty debile, to len preto, že máš na prd PC a si neschopný v CB2077, nie je chyba.”
“Stále mi nejdú tie taxíky…”
“Nechaj tu úlohu na koniec, viacerým nejde…”
“Vy debili, mne šla na prvýkrát a ono je všetko v poriadku.”

A ešte napíše 30 komentárov za sebou na jeden komentár.
(áno, narážam aj na pár zo skupiny….)

To, že bude nejaký hate, to je vždy. Skôr ma prekvapili postoje „fanboys,“ ktorí sú schopní poprieť úplne všetko negatívne, čo sa týka tejto hry, a útočiť na ostatných.

Ja som nikdy nepovedal, že je to zlá hra, aj keď mám výhrady k pár veciam, ale nemám problém, ak sa to niekomu páči. Lenže mám problém, ak niekto bráni sa niekomu vecne a objektívne vyjadriť a ak to vadí všetkým, tak niekto sa bude tváriť, že problém neexistuje a útočiť na okolie, ak sám by chcel aby sa to opravilo…

A potom nemám problém, že sa to niekomu páči tak, ako to je. Budem to rešpektovať. Ale ak sa ozve 50-60% že príbeh je krátky a dohratím to bude narastať, tak je to väčšina.
Ak podľa nich upravia hru, je to rovnaké, ako keby hru nechali tak ako je, lebo väčšine sa páčila.

Hru chcú urobiť tak, aby bola legendou, a preto ju dotvoria k tomu, aby bola väčšina spokojná, a tá časť, ktorá je teraz skutočne spokojná, chce uprieť možnosť slobodne sa prejaviť, lebo sa boja, že by to vážne prerobili.

A to všetko vyústilo v neustále útoky.
Skúsi niekto napísať článok, že CB2007 ma kritický error a vynechajte zatiaľ misiu?
Keď som videl tie reakcie FanBoys pri varovaní, že bacha pri 8Mb save sa vám môže vaše uloženie stratiť.

Čo sa týka sklamania a bugov. V predpredaji som si kúpil ARK genesis ako veľká časť fanúšikov série a hneď po spustení to nebolo úplne to, čo človek čakal, a veľká časť nefungovala. Spočiatku to bolo nehrateľné a človek pokrčil ramenami, že počká, až sa niečo opraví.

Človek dá max negatívne hodnotenie na steam, že ho zmení, ako sa zmení stav hry, kde tak trošku tuší, že na základe minulých DLC to nebude moc rýchly proces a je ticho.

BDO, kde bolo na začiatku toľko mikro transakcií, že kúpim hru a nemohol som viac menej nič robiť ak som nezačal platiť reálnymi peniazmi.

Existujú fanboys a otvorene priznávajú, že by som mal investovať minimálne 100-150€, ak chcem pohodlne hrať a mať výsledky. Obhajujú to, že je to stále lacnejšie ako WOW, a odporcovia, že je to P2W, žiadna hystéria.

Môžem ísť na stránku AC Valhalla a povedať, tá hra je o ničom….
Časť mi povie, nie je to už to, čo boli AC, časť povie, že ich to začalo viac baviť v podobe tých novších dielov. Dosť sa vyjadrí pre a dosť aj proti, ale tak nejak je každému jedno čo si myslí ten druhý. 😀

Pôjdem sem a nik nič zlé nepíše a tak sami hráči pridajú príspevok, akí sú konzolisti a že nechápu, že tam to nemôže isť.
Ak niekto pridá, že narazil na vtipný bug, tak to radšej zmaže za hodinu. 😀


A k CDPR – vyjadriť sa k nim nie je to isté, ako vyjadriť sa k hre.
Nemať tak dobrých vývojárov, ako majú, skončilo by to extrémne zle.

Ukázať namiesto dema trailer a tváriť sa, že toto už máme urobené, a dúfať, že to stihnú urobiť, a ak nie bol to len kreatívny proces….
….nedá sa to pomenovať inak ako hnus. Už pri Zaklínačovi boli za to napomenutí.

CDPR už nie je CDPR, podobne ako Blizzard je herné štúdio a ich manažment je EA, tak väčšinou manažment je niečo iné ako tvorcovia hry. To ako keby sme mali chránený park a chovatelia (dal som také slovo, aby sa to lepšie chápalo) sa o neho starajú a vedenie tam chodí len tak strieľať zvieratá na trofeje. Chovatelia môžu odísť inde, ak je kde, ale čo bude s tými zvieratami?
Ak odídu všetci, najmú len takých, ktorí to robia len pre prachy, a zvieratá tam vymrú.
Čo bude mať vedenie z toho, ak tam nemôžu chodiť ani rodinky na piknik a bude to nepoškvrnená divočina? Prestanú to dotovať….

CDRP ma veľa nových ľudí a nevadí, ak odídu. Prídu noví, lebo tam nie sú tí, na ktorých to stojí.
Veľa aj tých, čo bolo na TW3, vraj odišlo.
Treba si uvedomiť, aké prešľapy urobil manažment, a nastoliť lepšiu symbiózu, lebo ja osobne som mal dojem, že veľká časť chýb v CB2077 je len z trucu, lebo to vyzerá, ako by to len vypli.

Preto osobne, ak mám nejaké výhrady, tak nie voči vývojárom, ale voči manažmentu, kde často je to pohybovanie sa na hrane.

 

Dark

All Posts

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Portál Príbeh

Milujeme príbehy

Sleduj

Most Recent Posts

  • All Post
  • Autor
  • Časopisy
  • Články
  • Filmy
  • Knihy
  • Novinky
  • Oznámenia
  • Podujatia
  • Poviedky
  • Recenzie
  • Rozhovor
  • Súťaž
  • Uncategorized
  • Vydavateľstva
    •   Back
    • Knihy
    • Filmy
    • Anime
    •   Back
    • Knihy
    • Hry
    • Filmy
    • Anime
    • Seriály
    • Audioknihy
    • Jiří Kulhánek
    • Krátke knižné recenzie
    •   Back
    • Literárna Výzva
    • Cena Príbehu
    • Zánik
    • Zánik: Január
    • Zánik: Február
    • Zánik: Marec
    • Zánik: Apríl
    •   Back
    • Temný svet- Hra bohov
    • Príbehovka
    • workshop
    • Festivaly a Cony
    • Vystavy a sutaze
    • Frakcie
    • Hry Bohov: príbehy
    •   Back
    • Vydavateľstvo Hydra
    • Vydavateľstvo Príbeh
    • Vydavateľstvo Venupress
    • Golden Dog
    • Vydavateľstvo Golden Dog
    •   Back
    • Hry
    • True crime
    • PC hry
    • Stolové hry
    •   Back
    • Frakcie
    • Hry Bohov: príbehy
    •   Back
    • Jiří Kulhánek
    • Krátke knižné recenzie
    •   Back
    • Prekliata zbierka
    • Pahltné
    • Trinásť balád pre Lucifera
    •   Back
    • PC hry
    • Stolové hry
    •   Back
    • Premiéry

Category

O nás

O nás

Team

Pridaj sa k nám

Podporiť nás

Spolupráce

Partneri

Autori

Vydavatelia

Spolky

Organizácie

Projekty

Portál

Literárna súťaž

© 2023 vytvorené Príbeh