Zarezervujte si hovor

Edit Template

Ako vzniká hra Midheimur

Ako vzniká hra Midheimur

Nedávno sme vám predstavili fascinujúci projekt Midheimur, počítačové RPG, ktoré nás zavedie do minulosti na územie Súľovských skál. Prinášame vám druhý článok v poradí, v ktorom sa dozviete viac o samotnom vývoji hry.

Developerskému tímu sme položili otázku, ako vznikol nápad vytvoriť vlastné RPG. Lukáš nám prezradil toto: „Celý tento projekt vznikol iba kvôli vývojarom štúdia Iron Gate, čo stoja za hrou Valheim. Nakoľko sme ju v tom období, keď táto hra bežala, ako partia hrávali, prešli, a zrazu nebolo čo. Hra mala obrovský potenciál, autori z nej predali 5 miliónov kópií, ale na to, že sa jednalo o kooperačnú záležitosť, bola jednoducho príliš krátka. Autori hru asi na rok opustili a nepridávali do nej žiaden obsah napriek tomu, že tieto aktualizácie by neboli komplikované. Valheim nás teda nakopol k tomu, že to dokážeme aj my a dokážeme to spraviť minimálne na tej istej úrovni, ak nie lepšie; čiže ďakujeme Iron Gate Studio za ich projekt, ktorý je veľmi zaujímavý napriek tomu, v akom grafickom štýle je vytvorený.“

Pôvodný nápad z roku 2020 bol vytvoriť hru s otvoreným svetom, inšpirovanú severskou mytológiou. Lukáš s Michalom, zakladatelia projektu, sa napokon rozhodli pre slovanské prostredie a mytológiu, ktorá nie je taká omieľaná a podľa Lukáša je „asi aj  bohatšia na medzikultúrne kontakty, nakoľko cez tieto územia viedlo nespočet obchodných trás“.

Na začiatku projektu sa test bench hry robil v staršej verzii Unreal Engine 4.27. Tím testoval mechaniky, interakcie postavy, fungovanie jednotlivých systémov, inverznú kinematiku postavy, atď. V prostredí UE 4 strávili na dennej báze asi rok, čo sú tisícky hodín tutorialov a testov. Aktuálne pripravujú demo, ktoré bude zadarmo dostupné pre každého. Testovacia verzia sa už robí v najnovšej verzii Unreal Engine 5.2. Demo pokryje asi 1/8 mapy – celá mapa predstavuje územie s rozlohou 64 km2 a bola vytvorená 3D-sken technológiou LIDAR v rozlíšení 1 meter na pixel, čo predstavuje veľmi detailné rozlíšenie. Hra bude náročná na hardware – podľa slov vývojárov by mala byť na úrovni PS5.

Čo sa týka hrateľnosti, demo bude zamerané na test systému bojov, základných questov, interakcií s obsahom vo svete. Hráč si bude môcť prejsť pomerne veľkú zónu a preskúmať rôzne zákutia. V deme budú dva komplexné jaskynné systémy ako samostatné levely, ktoré na svojom konci skrývajú určité tajomstvo. Lukáš vraví: „Týmto demom chceme svetu ukázať, že aj veľké veci sa dajú robiť v malom. Stojí nás to voľný čas a robíme to zatiaľ zadarmo, čo niektorí ľudia nechápu, ale je to naše hobby, do ktorého sme investovali už veľa financií a času, a chceme nášmu malému Slovensku ukázať, že sme tu a máme na to, aby sme robili niečo na polo-profesionálnej úrovni v rámci rozpočtu a postupne to pretavili z hobby a indie vývojárov na normálne malé štúdio.“

Čo-to o príbehu sme už napísali v predchádzajúcom článku. Tím prezradil, že majú vytvorený celý repertoár slovanských bytostí, zbierajú legendy, študujú stredoveké texty a sú v kontakte s ľuďmi z Česka i Srbska. Okrem toho chodia po hradiskách a historických osadách a pri zbieraní dát a fotiek im pomáhajú členovia združenia Slovanské hradiská. Lukáš dodáva: „Ak človek hľadá dáta, tak toto je skutočne jedno krásne miesto, kde sa dá nájsť naozaj všetko ohľadom našich predkov. Veľká poklona pre ľudí, ktorí stoja za týmto portálom, archelógom a laikom, ktorí sa podieľajú na tomto projekte.“

Cieľom tímu je priniesť autentický príbeh v tom zmysle, aby hráč, ktorý sa bude prechádzať po hernom svete, mal naozaj pocit, že je to živý stredoveký svet. A to zahŕňa pochopenie napríklad aj takých detailov, ako krovy, ktoré sa pri stavbách používali. Príbeh je plánovaný v hybridnom slovensko-českom nárečí s anglickými titulkami.

Ako už bolo povedané, za nápadom projektu Midheimur stojí Lukáš s Michalom, v tomto roku sa k nim pridala hlavná programátorka Simonka a dvaja kolegovia z Česka – Martin a Deniska, ktorí pracujú napríklad na modeloch a textúrach (ak ste zvedaví na tím, viac info nájdete na ich oficiálnej stránke). Lukáša a Simonku ste mohli tento rok vidieť aj na AnimeShow, kde predstavili hru Midheimur.

Pridávame aj odkaz od Lukáša kolegom: „Na záver by som sa chcel ešte poďakovať Michalovi za krásne jadro príbehu, Sime za odhodlanie sa nám ozvať a pripojiť sa do nášho teamu napriek tomu, že jej znalosti sú orientované na vývoj v prostredí Unity, a samozrejme Dende a Martinovi za nádherné kúsky kýbľov, plotov, mečov a lyžíc do hry. 😊 Mottom tohto projektu je v skratke asi toto: ak sa niečomu venujem čo i len hodinu denne, tak na konci roka som investoval 365 hodín do diela, a tie hodiny je vidieť na skúsenostiach, na kvalite a na tom, kde sa dnes nachádzame.“

Ak chcete podporiť tím, alebo aspoň ukázať, že vás ich práca zaujíma, dajte im like a follow na sociálnych sieťach IG a YT:

midheimur_official
www.youtube.com/@midheimur

Projekt môžete podporiť napríklad dvomi eurami na www.patreon.com/midheimur – tu sa môžete dostať priamo do kontaktu s tímom a k novinkám.
Screenshoty z hry poskytol Team Midheimur.

Baška Rothová

Writer & Blogger

Baška Rothová

All Posts

Portál Príbeh

Milujeme príbehy

Sleduj

Most Recent Posts

  • All Post
  • Autor
  • Časopisy
  • Články
  • Filmy
  • Knihy
  • Novinky
  • Oznámenia
  • Podujatia
  • Poviedky
  • Recenzie
  • Rozhovor
  • Súťaž
  • Uncategorized
  • Vydavateľstva
    •   Back
    • Knihy
    • Hry
    • Filmy
    • Anime
    • Seriály
    • Audioknihy
    • Jiří Kulhánek
    • Krátke knižné recenzie
    •   Back
    • Knihy
    • Filmy
    • Anime
    •   Back
    • Literárna Výzva
    • Cena Príbehu
    • Zánik
    • Zánik: Január
    • Zánik: Február
    • Zánik: Marec
    • Zánik: Apríl
    •   Back
    • Temný svet- Hra bohov
    • Príbehovka
    • workshop
    • Festivaly a Cony
    • Vystavy a sutaze
    • Frakcie
    • Hry Bohov: príbehy
    •   Back
    • Vydavateľstvo Hydra
    • Vydavateľstvo Príbeh
    • Vydavateľstvo Venupress
    • Golden Dog
    • Vydavateľstvo Golden Dog
    •   Back
    • Hry
    • True crime
    • PC hry
    • Stolové hry
    •   Back
    • Frakcie
    • Hry Bohov: príbehy
    •   Back
    • Jiří Kulhánek
    • Krátke knižné recenzie
    •   Back
    • Prekliata zbierka
    • Pahltné
    • Trinásť balád pre Lucifera
    •   Back
    • PC hry
    • Stolové hry
    •   Back
    • Premiéry

Category

O nás

O nás

Team

Pridaj sa k nám

Podporiť nás

Spolupráce

Partneri

Autori

Vydavatelia

Spolky

Organizácie

Projekty

Portál

Literárna súťaž

© 2023 vytvorené Príbeh